Jesteś tutaj: Strona główna / PROGRAMY / 2014 / 2015


Wszystkie nasze działania określone są zadaniami zawartymi w
Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r.
w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz
kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.

W roku szkolnym 2014/2015 praca wychowawczo - dydaktyczna realizowana jest w oparciu o następujące programy:

GRUPA PROGRAM
Motylki
Tytuł programu: „KU DZIECKU”
Autor: Barbara Bilewicz-Kuźnia i Teresa Parczewska
Wydawnictwo: Nowa Era
Biedronki
Pszczółki
Mrówki
Tytuł programu: „NASZE PRZEDSZKOLE”
Autor: Małgorzata Kwaśniewska i Wiesława Żaba-Żabińska
Wydawnictwo: MAC EDUKACJA

Przedszkole Niepubliczne „Przedszkolna Chatka” o profilu teatralno-muzycznym w Bydgoszczy, jest placówką prowadząca wychowanie i nauczanie w zakresie rozwoju dziecka ze szczególnym uwzględnieniem działalności twórczej dzieci.
 
W związku z tym, realizowany jest program własny teatralno-muzyczny pt.
„OD SMYKA DO AKTORA I MUZYKA”.

Dbając o wszechstronny rozwój dziecka korzystamy także z następujących programów własnych napisanych przez naszych nauczycieli:
  • program zajęć tanecznych,
  • program zajęć teatralnych,
  • program zajęć umuzykalniających,
  • programy zajęć plastycznych pt. „Sprawne paluszki”, „Małe, zdolne rączki”, „Od przedszkolaka do artysty”,
  • program pt. „Mali badacze - bawię się, poznaję, odkrywam…”,
  • program pt. „Wielkie zasługi małej pszczoły”,
  • program pt. „Koncentracja i uwaga to podstawa”,
  • program pt. „Zapraszamy do świata matematyki”,
  • program pt. „Zapraszamy do świata pisma”,
  • program pt. "Kuchcikowo na zdrowo",
  • program pt. "Przedszkolak w zaczarowanym świecie poezji dziecięcej",
  • program pt. „Szacunek - ja na niego zasługuję i innym go okazuję”,
  • program pt. „Zabawy paluszkowe”,
  • program zajęć ortofonicznych pt. „Chcę pięknie mówić”.
Swoja prace wzbogacamy metodami i technikami takimi jak:
  • metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne,
  • metoda dobrego startu M. Bogdanowicz,
  • metoda kinezjologii edukacyjnej,
  • metoda pedagogiki zabawy,
  • metoda aktywności ruchowej C. Orffa,
  • metoda nauczania matematyki wg koncepcji E. Gruszczyk-Kolczyńskiej,
  • techniki relaksacyjne,
  • techniki twórczego myślenia.

NASI PARTNERZY:

PARTNERZY MEDIALNI: