Jesteś tutaj: Strona główna / Dla rodziców / AKCJE / 2013 / 2014 / AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA


AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA
 
„Akademia Zdrowego Przedszkolaka” co roku porusza się w trzech obszarach tematycznych. Są to:
Piramida Żywienia Przedszkolaka (2 edycje – jesienna i wiosenna): koncentruje się wokół zdrowego, wartościowego odżywiania przedszkolaków. Inicjatywa ta jest odpowiedzią na wciąż narastający problem otyłości, który obecnie dotyczy już najmłodszych.
Zdrowy Przedszkolak: kładzie nacisk na profilaktykę przeziębień i zachorowań dzieci w okresie jesiennym i zimowym (akcja pokazuje, jak ważne jest właściwe ubieranie dziecka, odpowiednie żywienie, dbanie o higienę (w tym także jamy ustnej) oraz aktywność fizyczna dla zachowania zdrowia  i wzmocnienia odporności malucha). 
Bezpieczny Przedszkolak: pomoc rodzicom w dostrzeżeniu zagrożeń czyhających na dziecko w czasie wakacji i ferii zimowych oraz  wskazanie, jak zapobiegać niebezpiecznym sytuacjom, na jakie każdego dnia jest narażone (bezpieczny wypoczynek nad wodą, w lesie i w górach, bezpieczna podróż, wskazówki dla dziecka, jak się zachować, gdy się zgubi). Uświadamiamy także same dzieci, jakich sytuacji powinny unikać, do kogo zwrócić się o pomoc w razie niebezpieczeństwa, uczymy numerów alarmowych. Patronat merytoryczny nad akcją obejmuje WOPR.
 
Korzyści wynikające z uczestnictwa w zajęciach:
  • rozwój samoświadomości własnego ciała i sygnałów  z niego płynących,
  • poznanie definicji zdrowia i choroby,
  • wyrobienie pozytywnego nastawienia do lekarzy i leczenia,
  • poznanie sposobów ubierania się w jesienno-zimowe dni,
  • rozumienie konieczności mycia zębów,
  • poznanie produktów, które szkodzą zębom,
  • zaznajomienie z przebiegiem wizyt u stomatologa,
  • pobudzenie świadomości (adekwatnie do wieku rozwojowego) wpływu ruchu, higieny i zbilansowanej diety na zdrowie,
  • znajomość alarmowych numerów telefonu,
  • poznanie rodzajów zagrożeń, jakie można spotkać podczas wakacji i ferii zimowych,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • rozwijanie twórczego myślenia,
  • polepszenie współpracy i komunikacji w grupie,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • polepszenie sprawności grafomotorycznej,
  • zdobywanie wiedzy i rozwijanie myślenia przyczynowo–skutkowego.
 
Koordynator: mgr Monika Baszyńska

NASI PARTNERZY:

PARTNERZY MEDIALNI: