Jesteś tutaj: Strona główna / Dla rodziców / PROGRAMY / PROGRAMY GRUPOWE / CHATKA TĘCZĄ MALOWANA

 
„CHATKA TĘCZĄ MALOWANA”
 
Prowadzący: mgr Justyna Fasuga
Czas zajęć: 30 min
Częstotliwość: 2 razy w miesiącu
Grupa: „Motylki”, „Biedronki”
 
Charakterystyka zajęć:
Jedną z podstaw wychowania estetycznego dzieci obok literatury dziecięcej oraz muzyki jest sztuka. Wychowanie plastyczne w przedszkolu pozwala na rozwój własnej ekspresji zgodnie
z zainteresowaniami i potrzebami dziecka. Działalność plastyczna jest jedną z głównych form aktywności dziecięcej przyczyniając się do prawidłowego i harmonijnego rozwoju osobowości dziecka. Daje radość oraz wzmacnia poczucie własnej wartości, umożliwia odkrywanie siebie co jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania w społeczeństwie. Plastyka wykorzystywana jest także jako terapia dla dzieci z zaburzeniami psychofizycznymi.
Z twórczości dzieci można dowiedzieć się wiele o ich osobowości, zainteresowaniach oraz emocjach. Dzieciom czasami trudno jest mówić o swoich uczuciach. Działalność artystyczna pomóc może w rozładowaniu negatywnych emocji, z którymi dzieci mogą sobie nie radzić. Zajęcia plastyczne mogą także ułatwić dostrzeżenie szczególnych uzdolnień artystycznych dzieci.

Cel główny programu:
Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań artystycznych dzieci, a także ich zdolności twórczych, poprzez różnorodne działania plastyczne.
 
Cele szczegółowe:
  • Budowanie wiary we własne możliwości
  • Doskonalenie posługiwania się różnymi technikami malarskimi
  • Dostrzeganie barw w naturze oraz jej piękna
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • Kształtowanie wrażliwości estetycznej dzieci
  • Kształtowanie wyobraźni dziecięcej
  • Operowanie różnymi narzędziami
  • Przygotowanie dziecka do roli wrażliwego odbiorcy sztuki
  • Rozwój umiejętności plastycznych
  • Wdrażanie do doprowadzania swojej pracy do końca
  • Wyrażanie siebie w swojej twórczości
Treści edukacyjne: 
  • Doprowadzenie sali do porządku po zakończonej pracy – usuwanie wszelkich ścinków, plam, zbieranie narzędzi pracy
  • Przygotowywanie pomocy i materiałów niezbędnych do wykonania pracy/zadania
  • Utrzymanie czystości i porządku na swoim miejscu pracy
  • Wspólne omawianie efektów pracy dzieci, interpretacja
  • Wspólne wykonanie dekoracji np. do wystroju sali przedszkolnej
  • Wystawa prac dzieci
  • Zwracanie uwagi na czystość i estetykę pracy
  • Zwrócenie uwagi na odzież – ochrona przed plamami, czyszczenie odzieży z ewentualnych plam oraz mycie rąk po zakończonej pracy
  • Zwrócenie uwagi na oszczędność materiałów

NASI PARTNERZY:

PARTNERZY MEDIALNI: