MELOMAN TO JA!
Nauczyciel prowadzący: mgr Małgorzata Lubiszewska
Czas zajęć: 15 minut
Grupa: “Motylki”, “Biedronki”, “Pszczółki”, “Mrówki”
Częstotliwość: co dwa tygodnie
Charakter zajęć:
Spotkania mają służyć relaksowaniu się przy muzyce, dlatego działania opierać będą się na formach zaczerpniętych z muzykoterapii. Stosowana będzie głównie forma receptywna, czyli bierna ale również aktywna percepcja muzyki. Podczas zajęć, dzieciom zawsze będzie towarzyszyła muzyka zarówno poważna jak i repertuar dziecięcy. Zastosowane formy w efekcie mają wywołać pozytywny stanu emocjonalny. Metody pracy będą miały charakter wymienny: na spotkaniu dzieci będą miały okazję odreagować aktywnie swoje emocje, kreatywnie działać na polu muzyki np. grać na instrumentach, śpiewać, tańczyć, wyrażać swoim ciałem nastrój, ale głównie zrelaksować się.
Cele główne:
- Doświadczanie róznorodnych dźwięków, stymulujących rozwój emocjonalny, poznawczy i ruchowy, poprzez aktywne słuchanie i ilustrowanie impresji formami muzycznymi.
- Wyrażanie emocji (uczuć, stanów, nastrojów) formami muzycznymi
- Rozwijanie aktywności własnej podczas kontaktów z muzyką.
- Doskonalenie umiejętności naśladowania, prezentowania określonych ruchów i czynności.
- Usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej i słuchowo-ruchowej.
- Usprawnianie funkcji percepcyjnych w zakresie spostrzeżeń wzrokowych i słuchowych.
- Usprawnianie procesów poznawczych: spostrzegawczości, wyobraźni, myślenia,pamięci,uwagi, motoryki małej i dużej.oraz zmniejszenie napięcia mięśniowego.