Jesteś tutaj: Strona główna / Półkolonie / PÓŁKOLONIE 2012 / TURNUSY / TURNUS III W KRAINIE KOLORÓW


TEMAT PRZEWODNI: W KRAINIE KOLORÓW
TERMIN: 06.08 - 10.08.2012
PROWADZĄCA:  mgr Anna Pęczkowska

„Czy to żółty, czy to biały
każdy kolor jest wspaniały”
 
Temat pierwszego turnusu letnich półkolonii brzmi „ W krainie kolorów”. Podczas codziennych kilkugodzinnych spotkań bawić się będziemy kolorami. Dzieci poznają ich nazwy, dowiedzą się jak można ze sobą mieszać kolory i otrzymywać inne, nowe barwy. Będą poszukiwać elementów w wybranych kolorach i bawić się nimi na różne sposoby. Podczas zajęć dzieci będą miały okazję uczyć się poprzez zabawę. Obcowanie z kolorami będzie powiązane z odpowiednimi kolorami strojów w danych dniach, z wierszykami, piosenkami, bajkami dotyczącymi barw, kolorów, rzeczy i przedmiotów, a także roślin i zwierząt im odpowiadających. Wszystko to uświetni dziecięca muzyka, zabawy integrujące grupę, zajęcia ruchowe, zajęcia manualne i miła, przyjazna atmosfera. Turnus skierowany jest do wszystkich dzieci, które lubią dobrą zabawę i eksperymentowanie.
 
Program „W krainie kolorów” realizowany będzie w ciągu jednego tygodnia. Codziennie dzieci będą poznawały inny kolor, a także elementy z życia codziennego będące odzwierciedleniem danej barwy. Stałe elementy pojawiające się każdego dnia: powitanie, zabawy integracyjne, piosenki, zabawy ruchowe, muzyczne i plastyczne, zabawy paluszkowe, czytane bajki, a także zabawy swobodne zapewnią dziecku poczucie bezpieczeństwa  i sprawią, że z chęcią dziecko powróci kolejnego dnia, by poznać kolejne kolory i doświadczać nowych rzeczy oraz eksperymentować.
 
CELE OGÓLNE ZAJĘĆ:
  • zmniejszenie strachu dziecka przed pobytem w przedszkolu i ułatwienie mu adaptacji w nowym środowisku
  • ukazanie nowych sposobów na zabawę i wykorzystanie wolnego czasu
 
CELE SZCZEGÓŁOWE:
  • ukazanie dzieciom, iż przedszkole jest bezpiecznym miejscem, w którym dzieci mogą spędzać miło czas bez swoich rodziców w towarzystwie nauczycieli i rówieśników,
  • zapoznanie z wyglądem sali, łazienki z zabawkami,
  • zapoznanie z zasadami funkcjonowania w przedszkolu, z obowiązującymi w tym środowisku normami,
  • uczestnictwo w różnych typach zabaw: między innymi w zabawach muzyczno-ruchowych, ruchowych, plastyczno-manualnych,
  • rozwijanie kreatywności dzieci,
  • poszerzanie zasobu ich słownictwa,
  • rozwijanie sprawności ruchowej, manualnej,
  • rozwijanie umiejętności wokalno- rytmicznych, tanecznych,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania kolorów,
  • poszerzanie wiedzy dziecka o otaczającym je świecie,
  • rozwijanie umiejętności nawiązywania kontaktów z innymi dziećmi i nauczycielami,
  • uświadomienie dzieciom, że przedszkole to miejsce, które przeznaczone jet dla nich i stworzone właśnie dla nich, w którym mogą czuć się bezpiecznie tak samo, jak w domu w obecności najbliższych,
  • stopniowe przygotowanie dziecka do roli przedszkolaka, do rozłąki z rodzicami,
  • przyzwyczajenie się dziecka do nowego miejsca, nauczycieli i rówieśników,
  • przyzwyczajenie rodziców do rozstania z dzieckiem na kilka godzin i pozostawienie go pod opieką nauczycieli.
 
DZIEŃ PIERWSZY (poniedziałek) - DZIEŃ ŻÓŁTY

„Witamy w kaczuszkowie”. Żółty jak...słoneczko, kaczuszka, gruszka...i wiele innych elementów otaczającego nas świata. Ciekawe co w tym kolorze jeszcze znajdziemy w naszej sali przedszkolnej?






W programie między innymi:
  • Zabawy integracyjne.
  • Zagadki : „Zgadnij co narysowałem?”
  • Zabawa ruchowa do piosenki „ Kaczuchy” - połączona z tańcem.
  • Wykonanie pracy plastycznej - origami płaskie – składanie kurczaczków z żółtych kół.
  • Zabawa matematyczna „ Kolorowe wzorki”.
  • Zabawa paluszkowa „ Gruszka”.
  • Bajka o kolorze żółtym.
  • Zabawy ze śpiewem w kole.
  • Zabawy dowolne i rozchodzenie się dzieci do domów.

DZIEŃ DRUGI  (wtorek) - DZIEŃ NIEBIESKI
 
„Zapraszamy do krainy Smerfów”. Niebieski jak niebo, morze, ...i wiele innych elementów otaczającego nas świata. Ciekawe co w tym kolorze jeszcze znajdziemy w naszej sali przedszkolnej?
 




W programie między innymi:
  • Zabawy na rozpoczęcie dnia, wspólne zabawy integrujące
  • Zabawa dydaktyczna „zaczarowane kolory”
  • „Zgadnij o jakim kolorze będziemy dziś mówić” - zagadka muzyczna na podstawie fragmentu refrenu piosenki „Chodź pomaluj mój świat”.
  • Rozmowa na temat „Co jeszcze może być niebieskiego koloru?”
  • Zabawa ruchowa „Smerfy”. Dzieci tańczą dowolnie w rytm piosenki o smerfach.
  • Malowanie farbami nieba
  • Zabawa matematyczna „Duży - mały”
  • Zabawa paluszkowa  „Woda z kranu”
  • Bajka o kolorze niebieskim
  • Zabawy ze śpiewem w kole
  • Nauka piosenki „Kolorowe kredki”.
  • Zabawy dowolne i rozchodzenie się dzieci do domów.

DZIEŃ TRZECI (środa) -  DZIEŃ ZIELONY
 
„W zielonej krainie ...” Zielony jak trawa, żaba, liść...i wiele innych elementów otaczającego nas świata. Ciekawe co w tym kolorze jeszcze znajdziemy w naszej sali przedszkolnej?
 




W programie między innym:
  • Zabawy na rozpoczęcie dnia, zabawy integracyjne.
  • Zabawa dydaktyczna: „ Co się zmieniło?”
  • Improwizacja ruchowa do piosenki „ Ogórek, ogórek...”
  • Rozmowa na podst. wiersza „ Kraina zielona”.
  • Zabawa ruchowa „ Liście i listki”.
  • Zabawa paluszkowa „ Auto”
  • Bajka o kolorze zielonym.
  • Zabawy ze śpiewem w kole
  • Utrwalenie poznanych piosenek
  • Zabawy dowolne i rozchodzenie się dzieci do domów.
 
DZIEŃ CZWARTY (czwartek) -  DZIEŃ CZERWONY

„My jesteśmy krasnoludki”. Czerwony jak jabłko, serduszko, mak...i wiele innych elementów otaczającego nas świata. Ciekawe co w tym kolorze jeszcze znajdziemy w naszej sali przedszkolnej?
 



W programie między innymi:
  • Zabawy na rozpoczęcie dnia, zabawy integracyjne
  • Zabawa dydaktyczna „Co jest czerwone – wymień i pokaż”.
  • Rozmowa na podstawie wiersza Jana Brzechwy „Entliczek-pentliczek”.
  • Lepienie jabłek z masy solnej.
  • Zabawa ruchowa „Kolory”
  • Kolorowanie obrazków przedstawiających kredki.
  • Zabawa paluszkowa
  • Bajka o kolorze czerwonym
  • Zabawy ze śpiewaniem
  • Nauka piosenki z interpretacją ruchową pt. „My jesteśmy Krasnoludki”
  • Zabawy dowolne i rozchodzenie się dzieci do domów.
 
DZIEŃ PIĄTY (piątek) -  DZIEŃ FIOLETOWY

„Leśne jagódki”.
Fioletowy jak fiołek, winogrono, bakłażan...i wiele innych elementów otaczającego nas świata. Ciekawe co w tym kolorze jeszcze znajdziemy w naszej sali przedszkolnej?






W programie między innymi:
  • Zabawy na rozpoczęcie dnia, zabawy integracyjne.
  • Zabawa dydaktyczna „ Co przybyło?”
  • Nauka piosenki „ Jagódki”
  • Improwizacja ruchowa do wiersza „ Tęcza”
  • Zabawa dydaktyczna „ Jaki to kolor?”
  • Zabawa paluszkowa „ Paluszek zginam, paluszek prostuję...”
  • Bajka o kolorze fioletowym
  • Zabawy w kole.
  • Zabawa utrwalająca kolory pt.:„ Malarz”
  • Wspólne wykonywanie  kolorowej tęczy
  • Zakończenie „ Tęczowego tygodnia” - bal w „Krainie Kolorów”
  • Pasowanie na półkolonistę i wręczenie dyplomów
  • Zabawy dowolne i rozchodzenie się dzieci do domów
 
 

NASI PARTNERZY:

PARTNERZY MEDIALNI: