Jesteś tutaj: Strona główna / Półkolonie / PÓŁKOLONIE 2012 / TURNUSY / TURNUS IV TAJEMNICZY OGRÓD


TEMAT PRZEWODNI: W TAJEMNICZYM OGRODZIE
TERMIN: 13.08- 17.08.2012
PROWADZĄCA:  mgr Aleksandra Kinal
 
CELE OGÓLNE ZAJĘĆ:
  • rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka oraz jego indywidualnych zdolności twórczych,
  • pobudzanie kreatywności uczniów, odkrywanie przyjemności tworzenia, cieszenie się uzyskanym efektem.

CELE SZCZEGÓŁOWE:
  • rozwijanie zmysłu estetyki i potrzeby tworzenia.
  • rozwijanie kreatywności, zdolności wyobrażania, wymyślania i produkowania czegoś nowego, oryginalnego.
  • zapoznanie z różnymi technikami i obserwowanie uzyskanych efektów.
  • posługiwanie się niekonwencjonalnymi materiałami jako środkiem wyrazu.
  • rozwijanie wyobraźni pobudzonej pozytywnymi emocjami.
 
DZIEŃ PIERWSZY – PONIEDZIAŁEK

Kwiaty, kwiatki i kwiatuszki
  1. Powitanie dzieci piosenką, zaproszenie do kręgu, ustalenie zasad.
  2. Poznanie imion dzieci przy piosence „Nad strumyczkiem, gdzie pływają kaczuszki”.
  3. Oglądanie ilustracji przedstawiającej ogród, wymienianie elementów umieszczonych na obrazku (kwiaty, zwierzęta, oczko wodne, itp.).
  4. Zabawa ruchowa: kwiat zwiędnięty/kwiat podlany.
  5. Słuchanie piosenki „Kwiatki, bratki i stokrotki”- naśladowanie czynności o których mowa w piosence, wyjaśnienie etapów powstawania kwiatów.
  6. Wykonanie kwiatów z przygotowanych wcześniej elementów wytłaczanek- malowanie na dowolne kolory, przyklejanie pręcików, umieszczanie na patykach.
  7. Powtórzenie zabaw ruchowych (kwiat zwiędnięty- kwiat podlany, zabawa przy piosence).
 
DZIEŃ DRUGI – WTOREK

Gąsienice i kolorowe motyle
  1. Powitanie dzieci piosenką, zaproszenie do kręgu.
  2. Zademonstrowanie dzieciom ilustracji motyla, zwrócenie uwagi na jego symetrię.
  3. Zaproszenie dzieci do stolików, wykonywanie motyli za pomocą kolorowych plam na kartkach papieru farbami plakatowymi, składanie kartek na pół, rozłożenie i zostawienie do wyschnięcia.
  4. Słuchanie piosenki „Kwiatki, bratki i stokrotki” wraz z ilustracją ruchową, zabawa przy piosence- na pauzę dzieci naśladują motyle, które usiadły na kwiatach.
  5. Relaks przy wierszu D. Gellner „Gąsienica tajemnica”- przypomnienie wyglądu motyla i wyjaśnienie, że każdy motyl był kiedyś gąsienicą.
  6. Wycięcie motyli i przyklejenie na kolorowej kartce z bloku technicznego.
  7. Zabawa rozwijająca reakcję na sygnał i kształtująca duże grupy mięśniowe „Gąsienice i motyle” (Gąsienice czołgają się po podłodze, motyle fruwają po klasie).

DZIEŃ TRZECI - ŚRODA

Święto: WNMP – PRZERWA
 

DZIEŃ CZWARTY – CZWARTEK

Skaczące żabki
  1. Powitanie dzieci piosenką, zaproszenie do kręgu.
  2. Słuchanie piosenki ilustrowanej obrazkami „Była sobie żabka mała”.
  3. Wykonanie żabich masek z papierowych talerzy.
  4. Próby inscenizowania treści piosenki przez chętne dzieci (nauczyciel jest bocianem).
  5. Zabawa rozwijająca umiejętność reakcji na zmieniające się tempo muzyki przy piosence „Bocian”.
  6. Zabawa orientacyjno- porządkowa „Bocian i żaby”.
 
DZIEŃ PIĄTY – PIĄTEK

Magiczne drzewa
  1. Powitanie dzieci piosenką, zaproszenie do kręgu.
  2. Przypomnienie piosenki „Kwiatki, bratki i stokrotki”.
  3. Przypomnienie roślin i zwierząt, które można spotkać w ogrodzie.
  4. Rozmowa na temat drzew, jakie dzieci znają, oraz o elementach składowych drzew.
  5. Wykonanie drzew na przygotowanych wcześniej kartkach z pniem dzieci odbijają pomalowane zielonym kolorem ręce, później przyklejają gotowe kulki z krepy.
  6. Liczenie do 3 przy rymowance „Mała żabka poszła tańczyć pod drzewami pomarańczy”, ilustrowanie wyliczanki ruchem przez chętne dzieci.
     

NASI PARTNERZY:

PARTNERZY MEDIALNI: