Jesteś tutaj: Strona główna / Półkolonie / PÓŁKOLONIE 2016 / TURNUSY / TURNUS IV

 
PÓŁKOLONIE ADAPTACYJNE
TURNUS IV
„KOLOROWE LATO”
16 – 19.08.2016 r.
 
 
Podczas codziennych spotkań bawić się będziemy kolorami. Dzieci poznają ich nazwy, dowiedzą się, jak można ze sobą mieszać kolory i otrzymywać inne, nowe barwy. Podczas zajęć dzieci będą miały okazję uczyć się poprzez zabawę. Obcowanie z kolorami będzie powiązane z odpowiednimi kolorami strojów w danych dniach, z wierszykami, piosenkami, bajkami dotyczącymi barw, kolorów, rzeczy i przedmiotów. Wszystko to uświetni dziecięca muzyka, zabawy integrujące grupę, zajęcia ruchowe, zajęcia manualne i miła, przyjazna atmosfera. Półkolonie „Kolorowe lato” skierowane są do wszystkich dzieci, które lubią dobrą zabawę i eksperymentowanie.
 
Cele ogólne:
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej między dziećmi
  • nauka i doskonalenie rozróżniania kolorów
  • podnoszenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • pokonywanie własnych oporów w kontaktach z innymi
 
Cele szczegółowe:
  • rozwijanie kreatywności dzieci
  • poszerzanie zasobu słownictwa
  • rozwijanie sprawności ruchowej i manualnej
  • rozwijanie umiejętności wokalno-rytmicznych oraz tanecznych
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania kolorów
  • rozwijanie umiejętności nawiązywania kontaktów z innymi dziećmi i nauczycielami
  • stopniowe przygotowanie dziecka do roli przedszkolaka, do rozłąki z rodzicami
  • przyzwyczajenie się dziecka do nowego miejsca, nauczycieli i rówieśników
  • przyzwyczajenie rodziców do rozstania z dzieckiem na kilka godzin i pozostawienie go pod opieką nauczycieli
  


DZIEŃ 1 - SŁONECZNA PRZYGODA
 
„Żółte słoneczko
Zza chmurki zerka.
Czy chcesz się z nami
Pobawić w berka?”
 
Prosimy, aby tego dnia dzieci przybyły do przedszkola ubrane na żółto.


 
W programie między innymi:
  • Zabawy integracyjne
  • Opowieść: „Kiedy tęcza zeszła z nieba”
  • Zabawa ruchowa do piosenki „Wycieczka” – połączona z  tańcem
  • Zabawy badawcze malucha – zabawy z cieniem
  • Zabawa „W żółtej krainie”
  • Wykonanie pracy plastycznej przy użyciu piasku
  • Zabawa muzyczna ze wstążkami i balonami
  • Zabawy z chustą animacyjną, m.in. Szukamy żółtego, Słoneczko, itp.
  • Zabawy ze śpiewem w kole
  
 
 
DZIEŃ 2 - BŁĘKITNE NIEBO
 
„Na błękitnym niebie
Żółte słońce świeci,
A zielone drzewo
Woła: Chodźcie, dzieci”

 
Prosimy, aby tego dnia dzieci przybyły do przedszkola ubrane na niebiesko.
 
W programie między innymi:
  • Zabawy na rozpoczęcie dnia, wspólne zabawy integrujące
  • Zabawa „Loty ptaków”
  • Malowanie farbami błękitnego nieba
  • Bajka o kolorze niebieskim
  • Zabawy badawcze malucha – „Burza w butelce”
  • Zabawa „Niebo-ziemia”
  • „Zgadnij, o jakim kolorze będziemy dziś mówić” - zagadka  muzyczna na podstawie fragmentu refrenu piosenki „Chodź pomaluj mój świat”
  • Zabawy z chustą animacyjną, m.in. poszukiwanie koloru morskiego, balon na niebie, itp.
  • Zabawy ze śpiewem w kole


 
DZIEŃ 3 - WIZYTA W ZIELONYM LESIE
  
„W zielonym lesie mieszka czarna mucha 
lubi dużo bzyczeć choć jej nikt nie słucha 
czy słoneczko świeci czy pada na dworze 
jej bzyczenie słychać w górach i nad morzem”
 
 
Prosimy, aby w tego dnia dzieci przybyły do przedszkola ubrane na zielono.
 
W programie między innym:
  • Zabawy na rozpoczęcie dnia, zabawy integracyjne
  • Zabawa muzyczno-ruchowa „Spacer do lasu”
  • Improwizacja ruchowa do piosenki „W lesie”
  • Rozmowa na podstawie bajki „Czerwony Kapturek”
  • Zabawy z pacynkami –Wilk, Babcia, Gajowy i Czerwony kapturek
  • Zabawy ze śpiewem w kole
  • Zabawy badawcze malucha – Powstawanie koloru zielonego
  • Zabawa „Zielony pociąg”

 
DZIEŃ 4 - PODRÓŻ KOLOROWYM BALONEM
 
„Dziś nie każdy ma ochotę
Podróżować na piechotę,
Bo to męczy, nuży
I bardzo się dłuży.
Dziś nie mamy z tym kłopotu,
Wystarczy tylko - wsiąść do balonu!”
 
Prosimy, aby tego dnia dzieci przybyły do przedszkola ubrane na kolorowo.
 
W programie między innym:
  • Zabawy na rozpoczęcie dnia, zabawy integracyjne
  • Opowiadanie: „Historia tęczy”
  • Zabawa ruchowa do muzyki „Balonowa podróż”
  • Zabawy z chustą animacyjną mające na celu utrwalenie nazw kolorów: „dotknij kolor”, „kolorowe porządki”, „Ten kto ma kolor...”
  • Zabawy badawcze malucha - zabawa utrwalająca kolory
  • Zabawa ruchowa – taniec chmurek ze słońcami
  • Wspólne wykonywanie kolorowej tęczy
  • Zakończenie „Kolorowego lata” - bal w „Tęczowej krainie”
  • Pasowanie na półkolonistę i wręczenie dyplomów

 

NASI PARTNERZY:

PARTNERZY MEDIALNI: