Jesteś tutaj: Strona główna / Półkolonie / PÓŁKOLONIE 2017 / TURNUSY / TURNUS IV

 
PÓŁKOLONIE ADAPTACYJNE
TURNUS IV
„ZWIERZĘTA Z WIEJSKIEGO PODWÓRKA”
21-25.08.2017r.
 
 
 
„Czy w kurniku, czy w chlewiku pełno gwaru, pisku, krzyku…
 Każda mama już od rana jest o dzieci zatroskana.”
 
Program półkolonii „Zwierzęta z wiejskiego podwórka” skierowany jest do wszystkich dzieci, które chcą poznać  mieszkańców wiejskiej zagródki. Nasza sala zamieni się w podwórko, gdzie co dzień poznamy nowe zwierzęta. Będziemy naśladować ich odgłosy, bawić się w gospodarzy, śpiewać piosenki, malować i rysować. Poznamy mieszkańców kurnika, obórki, chlewika oraz stajni.
 
CELE OGÓLNE ZAJĘĆ:
  • ukazanie nowych sposobów na zabawę i wykorzystanie wolnego czasu oraz  zapoznanie dzieci  ze zwierzętami z wiejskiej zagrody
 
CELE SZCZEGÓŁOWE:
  • kształtowanie kreatywności
  • poszerzanie zasobu słownictwa
  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • poszerzanie wiedzy o otaczającym świecie
  • wytworzenie miłej i przyjaznej atmosfery podczas pobytu na półkoloniach
  • wyzwolenie radości, zadowolenia i pozytywnych emocji
  • pobudzenie dziecięcej wyobraźni
  • zachęcenie i wyzwolenie aktywności twórczej
  • zapoznanie z piosenkami i zabawami muzyczno – ruchowym
 
 DZIEŃ 1 – WESOŁY KURCZAK

W gniazdku jajko raz leżało, które dziwnie popękało .
Wyszła z jaja głowa mała, małym oczkiem zamrugała.
Na niej dziobek też malutki, to małego gniazdka skutki.
A na końcu małe nóżki, każda nóżka ma paluszki                        .
Jeszcze tylko ogon mały oto kurczak doskonały!
Co słychać na wiejskiej zagrodzie?
Dziś kwakanie, i gdakanie.
Nasi hałaśliwi przyjaciele zostawili nam do zabawy masę kolorowych piórek. Czas na zabawę z żółtymi kurczaczkami,  kaczuszkami.
 
W programie między innymi:
  • Ilustrowanie ruchem treści wiersza „ Podwórze”
  • śpiewanie piosenki „Gdacze kura ko, ko, ko”
  • słuchanie wiersza „Kurczątko”
  • wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem piórek
  • naśladowanie dźwięków
  • zabaw z chustą „Toczące się jajko”
  
DZIEŃ 2 – WESOŁA ŚWINKA



Bawią się w błocie,
mówią „Kwiku, kwiku”.
i mieszkają w chlewiku.!
Dziś z dziećmi poznamy kolejne zwierzątko mieszkające w wiejskiej   zagrodzie będzie to świnka.

  
W programie między innymi:
  • słuchanie bajki „trzy małe świnki”
  • zabawy ruchowe
  • zabawy dźwiękonaśladowcze
  • układanie puzzli
  • zabawy sensoryczne
  • prace plastyczne
  
 
DZIEŃ 3 – WESOŁA KRÓWKA 
 
Są w brązowe lub czarne łaty w
 oborze wszystkie mieszkają.
Choć  zieloną trawę jedzą,
to zawsze białe mleko dają.
Tak bardzo dobrze odgadliście dziś zabawy z wesołą krówką    .
 
W programie między innymi:
  • piosenka „Czarna krowa”
  • zagadki, wiersze
  • zabawa tropiąca  „Gdzie schowała się krówka?”
  • historyjka obrazkowa
  • zabawy naśladowcze z czworakowaniem
  • prace plastyczne


DZIEŃ 4 – WESOŁY KONIK

 
Te piękne zwierzęta,
silne niesłychanie,
mogą ciągnąć wozy,
dorożki i sanie.
Dzieciaki! Przed nami dzień pełen wrażeń, wspólnych zabaw, na który zapraszają małe źrebaczki. Przygotujcie nogi dobrykania, uszy do słuchania i rączki do tworzenia!
 
W programie między innymi:
  • zagadki wiersze
  • zabawa naśladowcza „źrebaki na łące”
  • zabawa z elementem równowagi przy muzyce „konik grzebie kopytkiem”
  • prace plastyczne
  • zabawa bieżna „wyścig koników”
  • piosenka „Mały konik”
 
  
DZIEŃ 5 – WESOŁY KRÓLIK
 
Ma długie uszy,
futerko puszyste.
Ze smakiem chrupie
sałaty listek.
Choć porusza się kicając
i wygląda tak jak zając,
Zjadam marchewki
oraz świeżą trawę,
małe dzieci lubią
ze mną zabawę.
 
Kolejnym zwierzątkiem mieszkającym w wiejskiej zagrodzie będzie królik. W tym dniu przypomnimy sobie wszystkie poznane zwierzęta z wiejskiego podwórka. 

W programie między innymi:
  • zagadki, wiersze
  • zabawy naśladowcze
  • zabawy z elementem podskoku
  • ćwiczenia słuchowe, odgadywanie głosów zwierząt
  • tańce i zabawy ruchowe
  • pożegnanie
 

NASI PARTNERZY:

PARTNERZY MEDIALNI: