Jesteś tutaj: Strona główna / Półkolonie / PÓŁKOLONIE 2012 / TURNUSY / TURNUS V MISIE, MIŚKI I MISIACZKI


TEMAT PRZEWODNI: MISIE, MIŚKI, MISIACZKI
TERMIN: 20.08- 24.08.2012
PROWADZĄCA:  mgr Aleksandra Borowicz

„Czy to jutro, czy to dziś                                                                
Wszystkim jest potrzebny miś”
 
Program półkolonii „Misie, miśki, misiaczki” skierowany jest do wszystkich dzieci, które kochają misie, nie tylko te pluszowe ale przede wszystkim misie bajkowe i baśniowe. Misie odgrywają bardzo ważną rolę w życiu małego dziecka, są najlepszymi przyjaciółmi do wspólnej zabawy oraz  pomagają na troski i zmartwienia. Warto zatem poznać bliżej misie i ich ciekawe historie.

Program „Misie, miśki, misiaczki” realizowany będzie w ciągu jednego tygodnia. Codziennie dzieci będą poznawały misie, które zaproszą je do wspólnej zabawy. Przewodnim misiem będzie Uszatek – najstarszy z misiów, który swoją historią i ciekawymi pomysłami będzie przedstawiał uczestnikom swoich młodszych przyjaciół. Poniedziałek – Miś Uszatek, wtorek – Kubuś Puchatek, środa – Troskliwe Misie, czwartek – Gumisie, piątek – spotkanie z wszystkimi misiami. Stałe elementy pojawiające się każdego dnia: powitanie, zapoznanie z bohaterem dnia, piosenki, zabawy ruchowe, muzyczne i plastyczne zapewnią dziecku poczucie bezpieczeństwa  i sprawią, że z chęcią dziecko powróci kolejnego dnia by poznać losy i historie innych misiów.

CELE OGÓLNE ZAJĘĆ:
  • ukazanie nowych sposobów na zabawę i wykorzystanie wolnego czasu oraz przybliżenie dzieciom ciekawych bajkowych misiów
 
CELE SZCZEGÓŁOWE:
  • wytworzenie miłej i przyjaznej atmosfery podczas pobytu na półkoloniach
  • wyzwolenie radości, zadowolenia i pozytywnych emocji
  • zapoznanie ze znanymi i mniej znanymi misiami – bohaterami bajek
  • uwrażliwienie na uczucia drugiego człowieka
  • ukazanie wartości prawdziwej przyjaźni
  • pobudzenie dziecięcej wyobraźni
  • zachęcenie i wyzwolenie aktywności twórczej
  • zapoznanie z piosenkami i zabawami muzyczno – ruchowymi
  • zachęcenie do czytania, słuchania i szanowania książek, bajek i baśni
 
DZIEŃ PIERWSZY – PONIEDZIAŁEK

„Dzieci lubią misie, misie lubią dzieci” – tak śpiewał na dobranoc Miś Uszatek, który charakteryzował się klapniętym uszkiem, schludnym ubrankiem, brązowym futerkiem i nienagannym zachowaniem. Miś Uszatek zaprasza wszystkie dzieci do spędzenia wolnego czasu a na zachętę proponuje – swoją ulubioną piosenkę.

W programie między innymi:
  • Zapoznanie dzieci z historią Misia Uszatka
  • Zabawy z piosenkami : „Miś Uszatek”, „Jadą jadą misie”, „Pokochaj pluszowego misia” itp.
  • Uszatkowe zagadki i zadania
  • Wysłuchanie fragmentu bajki z repertuaru misia uszatka
  • Wykonanie pracy plastycznej tematycznej
  • Zabawy ruchowe i dowolne przy piosenkach
 
DZIEŃ DRUGI – WTOREK

„Mały rozumek, ale wielkie serce”. Kubuś Puchatek jest grubiutkim, pluszowym misiem koloru żółtego. Mieszka w domku ze spiżarnią, w której gromadzi baryłki miodu. Dla zdobycia „Małego Co nieco” Kubuś zrobi wszystko. Jego najlepszymi przyjaciółmi są oczywiście Krzyś i Prosiaczek, którzy zapraszają do stumilowego lasu w rytm znanej piosenki.
 
W programie między innymi:
  • Zapoznanie z Kubusiem Puchatkiem
  • Słuchanie fragmentów bajki z repertuaru Kubuś Puchatek i przyjaciele
  • Zabawy ruchowe i rytmiczne z Kubusiem
  • Wspólne poszukiwanie miodu i pszczółek
  • Zagadki Mądrej Sowy
  • Brykanie z Tygryskiem
  • Ciasteczka Pszczółki – samodzielne wykonanie smakołyków
  • Zabawy w kole „Misiu pokaż łapki”, „Mały miś”, „Stary niedźwiedź”, „Kubusiu ile kroków do Ciebie” i inne
  • Niespodzianka plastyczna tematyczna
 
DZIEŃ TRZECI – ŚRODA

„Nikt nie troszczy się tak jak one”. Troskliwe Misie to przyjaciele, którzy mają specjalną misję. Misie pomagają nauczyć ludzi jak opiekować się innymi. Dzięki obrazkom jakie misie mają umieszczona na brzuszku, każdy wie, za co odpowiedzialny jest dany miś. Przeżyj więc przygodę z  Misiem Snu, Misiem Pocieszenia, Misiem Zabawy, Misiem Szczęścia, Misiem Nastroju, Misiem Miłości, Misiem Dzielenia, Misiem Czułości, Misiem Życzeń.

W programie między innymi:
  • Poszukiwanie kolorowych Misiów
  • Zabawy z chustą animacyjną: „Kolory”, „Spadochron”, „Sztorm” i inne
  • Wyprawa do krainy Troskliwych Misiów
  • Pomoc misiom w ważnej misji…
  • Lot na kolorowej chmurce
  • Zadanie plastyczne
  • Szczęśliwe serca
  • Zabawy ruchowe i muzyczne z misiami
 
DZIEŃ CZWARTY – CZWARTEK

„Gumiś to fajny miś”. Gumisie to sympatyczna gromadka, która zajmuje swoje miejsce w ogromnym drzewie w Gumisiowej Dolinie. Swoja wiedzę czerpią z ogromnej księgi, pełnej czarów i legend. Gumisie znajdują się w centrum dziwnych i niezwykłych wydarzeń a ich sekretem jest… no właśnie co? Jeśli chcesz poznać przepis na gumisiowy sok pomóż misiom odczarować jagody i rozjaśnić Gumisiową Dolinę.



W programie między innymi:
  • Wyprawa do Gumisiowej Doliny
  • Przygotowanie soku z gumijagód
  • Tami zaprasza na gumisiowy taniec połamaniec
  • „Magiczne drzewo dla Gumisie”
  • Praca plastyczna tematyczna
  •  Zami zaprasza do zagadek i zadań
  • Skakanie z gumisiami
  • Zabawy, piosenki wyliczanki
  • Pomagamy misiom spełnić marzenia
 
DZIEŃ PIĄTY – PIĄTEK

„Uszatek, Kubuś, Troskliwy Miś i Gumiś dziękują za wspaniałą zabawę dziś”. Wszystkie misie się spotkały i  wspaniały pomysł miały. Podziękowania dla dzieci mają i dyplomy kolonistów wszystkim wręczają… na balu.

W programie między innymi:
  • Spotkanie wszystkich misiów
  • Zabawy ruchowe, muzyczne i rytmiczne
  • Tańce połamańce
  • Konkursy
  • Zabawy plastyczne
  • Zabawy z chustą animacyjną
  • Wręczenie dyplomów
  • Pożegnanie z Misiową rodziną
 

NASI PARTNERZY:

PARTNERZY MEDIALNI: