Jesteś tutaj: Strona główna / Półkolonie / PÓŁKOLONIE 2012 / TURNUSY / TURNUS VI KIM BĘDĘ JAK DOROSNĘ


TEMAT PRZEWODNI:
KIM BĘDĘ JAK DOROSNĘ?
TERMIN: 20.08- 24.08.2012
PROWADZĄCA:  mgr Irena Jankowiak
 
Półkolonie są adresowane do dzieci, które lubią się wcielać w różne role. Podczas zajęć w tym tygodniu dzieci będą miały możliwość poznać bliżej  niektóre zawody poprzez  bezpośredni kontakt z nimi. Zapraszamy wszystkie dzieci, które chcą poznać wszystkie blaski i cienie zawodów.

„Zamiary Stasia” M. Konopnicka.
Nieraz sobie myślę o tym,
Czym ja będę, jak urosnę.
Czy kuć będę w kuźni młotem,
Czy obrabiać piłą sosnę?
Czy też może własną grzędę
Orać przyjdzie sochą krzywą?
Czy na tratwach flisem będę
Wisłą spławiał złote żniwo?
Czy zapadłszy w puszcze, knieje,
Dzielnym stanę się leśnikiem,
Co to nigdy nie blednieje,
Choć się spotka z wilkiem, z dzikiem?
Albo może będę badał
Het, na niebie, księżyc złoty,
Ludziom dziwy opowiadał
I tłumaczył gwiazd obroty? [...]

CELE OGÓLNE:
DZIECKO:
  • poznaje siebie,
  • określa  własne zainteresowania,
  • poznaje znaczenie  i rolę zainteresowań w życiu człowieka,
  • potrafi   dokonać  wyboru swoich ulubionych czynności,
  • potrafi wymienić  podstawowe atrybuty danego zawodu,
  • zna zawody swoich rodziców,
  • dostrzega korzyści będące efektem pracy ludzi,
  • komunikuje się poprzez "mowę ciała",
  • dokonuje trafnego wyboru podczas odgadywania nazw zawodów,
  • samodzielnie wykonuje ćwiczenia,
  • wypowiada się pełnymi zdaniami na określony temat
 
CELE SZCZEGÓŁOWE:                                                                                                                           
  • budzenie zainteresowań pracą ludzi,
  • kształcenie przekonania, że każda praca jest godna szacunku,
  • przypomnienie znaczenia sportu dla zdrowia,
  • zachęcanie do aktywnych form wypoczynku,
  • propagowanie idei olimpijskiej,
  • wdrażanie uczniów do stosowania zasady „fair play” nie tylko w sporcie, ale i na co dzień,
  • przypomnienie zasad bezpiecznego wypoczynku,
  • przypomnienie numerów telefonów alarmowych,
  • przypomnienie zasad bezpiecznej zabawy nad wodą,
  • kształtowanie umiejętności wyrażania własnego zdania/opinii.
 
 
Dzień  I (poniedziałek) - Z wizytą u  kucharza.
W programie m.in.:
  • wycieczka do kuchni firmy cateringowej
  • zabawa integracyjna -  iskierka przyjazni…
  • zabawa tematyczna – w  kuchni
  • rozmowa-  sprzęt i akcesoria kuchenne
  • zabawa z fabułą- losowanie, naśladowanie czynności w kuchni
  • wykonanie sałatki owocowej - praca w grupach
  • zabawa z mega folia
  • zabawa plastyczna- malowanie   wrażeń z wycieczki
  • zabawa taneczna z laskami
  • słuchanie piosenki o  kucharce
  • zabawa muzyczna- kuchenna orkiestra /gra na drewnianych łyżkach, pokrywkach itp./
  • rozwiązywanie krzyżówki z hasłem - kucharz
 
Dzień II (wtorek) - U fryzjera
Programie m.in.:
  • wycieczka do zakładu fryzjerskiego,
  • malowanie na temat związany z wycieczką,
  • zabawa tematyczna –zakład fryzjerski,
  • zabawa taneczna –  fryzjer i mama,
  • zabawa słowna -  skojarzenia,
  • zabawa  z tunelem,
  • konkurs fryzjerski- dz. projektuje fryzurę,
  • zabawa plastyczna – wykonanie  lusterka lub innego atrybutu tego zawodu

Dzień  III (środa) - Jestem sobie ogrodniczka..
W programie m.in.:
  • wycieczka do ogrodnika na ul. Inowrocławską  lub  inną,
  • zabawa badawcza - obserwowanie i porównywanie nasion i sadzonek,
  • zabawa taneczna z łopatką,
  • praca w kąciku zieleni -  sianie i sadzenie,
  • zabawa ze śpiewem- jestem sobie ogrodniczka,
  • kalambury -  co ja robię? /czynności ogrodnika/,
  • zagadki  ogrodnicze, roślinne itp.,
  • zabawa z chusta animacyjną
 
Dzień IV (czwartek) - Policjant nasz przyjaciel
W programie m.in.:
  • wycieczka na posterunek policji,
  • malowanie - moje wrażenia,
  • zabawa tematyczna – policja drogowa,
  • zabawa gimnastyczna- ćwiczenia policjantów,
  • zabawa pantomimiczna,
  • rozwiązywanie krzyżówki z hasłem – policjant,
  • zabawa tematyczna -  policja wodna,
  • zabawa taneczna z kręglami,
  • zabawa z piosenką – policjant,
  • zabawa z tunelem,
  • słuchanie bajki pt. „przygoda z małpką”
  • inscenizacja utworu- „draka o drogowych znakach”
 
Dzień V (piątek)  - Korowód  zawodów…
  • zagadki, rebusy, krzyżówki np.,
  • zabawa taneczna z pomponami,
  • wybór  najciekawszego zawodu-/głosowanie tajne/,
  • zabawa plastyczna - wykonanie dowolnego akcesoria zawodowego,
  • zabawa - zawodowe skojarzenia,
  • krzyżówka- znam zawody,
  • zabawa pantomimiczna - jaki to zawód?,
  • wybór omnibusa tygodnia,
  • wręczenie dyplomów tygodnia


NASI PARTNERZY:

PARTNERZY MEDIALNI: