Jesteś tutaj: Strona główna / KALENDARIUM / 2013 / 2014 / WARSZTATY PEDAGOGIZUJĄCE DLA RODZICÓW

 
WARSZTATY PEDAGOGIZUJĄCE DLA RODZICÓW W ROKU SZKOLNYM 2013-2014

MIESIĄC WARSZTATY OSOBA ODPOWIEDZIALNA GRUPY
WRZESIEŃ 2013
WARSZTATY PEDAGOGIZUJĄCE DLA RODZICÓW PT. „INTEGRACJA”
Witamy w progach naszego przedszkola. Jak to bywa podczas rozpoczęcia nowego etapu życia zarówno dla dziecka, jak i dla każdego dorosłego, jest to świat nieznany i pełen wyzwań. Trzeba je podjąć, a wówczas wszystko ułoży się po naszej myśli. Poznanie się wzajemne umożliwi nam zrealizowanie postawionych celów, a Wy drodzy Rodzice poczujecie się w „Przedszkolnej Chatce” jak u siebie w domu, tak jak i Wasze dzieci. Warsztaty te mają ukazać życie przedszkolaka
MONIKA 
BASZŃSKA
PSZCZÓŁKI
MRÓWKI
PAŹDZIERNIK 2013 CO ZROBIĆ, GDY MOJE DZIECKO?
Na pewno każdy z nas był choć raz świadkiem sytuacji, gdy dziecko swoim zachowaniem wprowadza rodzica w zakłopotanie. Prostym przykładem jest wymuszanie płaczem, tupaniem, tudzież innymi sposobami kupna zabawki czy słodyczy w sklepie. Rodzic czuje się najczęściej bezsilny i ustępuje dziecku, aby nie robić sobie wstydu przed osobami trzecimi. Innym razem zastanawiamy się, co zrobić, gdy dziecko psuje nieustannie wszystkie zabawki, nie szanując naszych wydatków? Istnieje wiele zachowań naszych pociech, które niekiedy przerastają najśmielsze oczekiwania. Pamiętajmy jednak, że na wszystko znajdzie się rada. Na warsztatach „Co zrobić, gdy moje dziecko…?” postaramy się ustalić, w jaki sposób reagować na problematyczne zachowania dzieci. Jeżeli są Państwo zainteresowani tematem spotkania, serdecznie zapraszamy.
EDYTA 
BUKOWSKA
 MOTYLKI
BIEDRONKI
PSZCZÓŁKI
MRÓWKI
LISTOPAD 2013  CHOROBY U DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM”
Wirusy, bakterie, roztocza to one najczęściej są przyczyna powstawania różnego rodzaju chorób. Z infekcjami i chorobami każdy człowiek ma styczność i niemal każdy może powiedzieć, że był na coś chory w ciągu swojego życia. Przygotowany wykład ma na celu przybliżyć państwu najczęściej występujące choroby u dzieci w wieku przedszkolnym. Poruszymy charakterystykę danej choroby, poznamy przyczyny powstawania, sposoby leczenia i zarażania, alarmujące zachowania, tradycyjne sposoby wspomagające leczenie oraz sposoby zapobiegania. Ponad to na spotkaniu będzie obecny lekarz, który udzieli państwu odpowiedzi na nurtujące pytania. Jeżeli są Państwo zainteresowani tematem spotkania, serdecznie zapraszamy.
MARIOLA
BRZEZIŃSKA
MOTYLKI
BIEDRONKI
PSZCZÓŁKI
MRÓWKI
 MASS MEDIA I ICH WPŁYW NA ROZWÓJ NASZEGO DZIECKA
Rodzic jako pierwszy zapoznaje dziecko ze środkami masowego przekazu, jak również uczy korzystania z ich zasobów. Wszystkie środki społecznego przekazu tj. telewizja , prasa, radio, komputer i Internet mogą być pomocne w procesie wychowania, ale tylko wtedy, gdy będziemy z nich korzystać w sposób umiejętny. Mass media mogą mieć wpływ pozytywny, ale i też negatywny w oddziaływaniu na dzieci i dlatego głównym zadaniem rodziców jest kształtowanie u swoich dzieci postawy selektywnej i krytycznej. Jak tego dokonać dowiesz na naszym spotkaniu.
BOGUMIŁA 
FRANKOWSKA
MOTYLKI
BIEDRONKI
PSZCZÓŁKI
MRÓWKI
GRUDZIEŃ 2013
CZYSTE CZY SZCZĘŚLIWE? – TROCHĘ O PRAWACH DZIECKA NA PODSTAWIE
J. KORCZAKA
 
Czy nie jest tak, że dziecko lubi być umorusane? Czyż nie lubi rozbryzgiwać kałuż po wiosennym deszczu? Czy przejmuje się tym, że ma ręce ubarwione farbami? Czy zwraca uwagę na rozsypane skrawki papieru? Dziecko nie może myśleć jak dorosły. Jaki obraz dziecka rodzice mają w głowie? Dorosły może się mylić, tylko dziecko wie, czy mu jest z czymś dobrze czy źle. Serdecznie zapraszam na spotkanie.
BARBARA
PIOTROWSKA
MOTYLKI
BIEDRONKI
PSZCZÓŁKI
MRÓWKI
STYCZEŃ 2014  W CO SIĘ BAWIĆ?- PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI W CZASIE WOLNYM
Rodzice zapoznają się z ciekawymi sposobami spędzania czasu wolnego z dzieckiem. Pojawią się propozycje plastyczne, kulinarne, ruchowe. Porozmawiamy zarówno o zajęciach statycznych, wymagających skupienia i koncentracji, jak i dynamicznych, pozwalających na zaspokojenie głodu ruchu. Poza teoretyczną częścią spotkania, rodzice będą mieli okazję poczuć się jak dzieci pracując w parach, grupach, lub wykonując polecenia nauczyciela.
ALEKSANDRA 
ZMUDZIŃSKA
MOTYLKI
BIEDRONKI
PSZCZÓŁKI
MRÓWKI
LUTY 2014
SŁUCHAM I JESTEM SŁUCHANY
Doświadczenie rodzicielstwa może być najradośniejsze ze wszystkich, jednak może być również frustrujące, irytujące, męczące, a nawet przytłaczające.
Co zrobić, by rodzicielstwo było najradośniejszym doświadczeniem? Jak się zachowywać, by uniknąć frustracji, zmęczenia i irytacji przy wychowywaniu dzieci? Czy istnieje recepta na „dobre relacje z dziećmi”?
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, to książka napisana przez dwie matki – Adele Faber i Elaine Mazlish.
 Na podstawie tej książki zostały opracowane warsztaty z rodzicami, jeżeli chcesz poznać metody:
- Jak uwolnić dziecko od narzuconej mu roli?
- Siedem sposobów zachęcania do współpracy....itp
IRENA
JANKOWIAK
MOTYLKI
BIEDRONKI
PSZCZÓŁKI
MRÓWKI
MARZEC 2014
 JAK WSPOMÓC ROZWÓJ MOWY DZIECKA?
Warsztaty składać się będą z części teoretycznej, podczas której rodzice zapoznają się z budową i funkcjonowaniem aparatu mowy, oraz z części warsztatowej, której celem będzie wskazanie ćwiczeń artykulatorów, oczywiście w formie zabawy. Poza tym uczestnicy dowiedzą się, dlaczego dzieci powinny zjadać chleb razem ze skórką, oraz jak rozmawiać z dziećmi na różnych etapach rozwoju mowy.
ALEKSANDRA 
ZMUDZIŃSKA
MOTYLKI
BIEDRONKI
PSZCZÓŁKI
MRÓWKI
KWIECIEŃ 2014
 ROZPOCZĘCIE NAUKI W SZKOLE – PRZEŁOM W ŻYCIU DZIECKA I RODZINY.
Uświadomienie rodzicom potrzeb i zagrożeń wynikających z braku dojrzałości szkolnej dziecka.  Określenie możliwości stymulujących rozwój kompetencji szkolnych dzieci. Wskazanie rodzicom zależności między rozwojem neurologicznym dziecka , a jego kompetencjami poznawczymi  niezbędnymi do podjęcia nauki.
BOGUMIŁA 
FRANKOWSKA
MOTYLKI
BIEDRONKI
PSZCZÓŁKI
MRÓWKI
MAJ 2014
 ASERTYWNOŚĆ WOBEC DZIECI
Asertywność kojarzy się wielu z nas jako egoistyczna postawa osób, które za wszelką cenę chcą dopiąć swego, nie idą na kompromis i wciąż mówią „nie”. Tymczasem niewłaściwe rozumienie asertywności powoduje do niej niechęć. To pojęcie nie ma nic wspólnego z egoizmem czy też brakiem szacunku do innych. Jest raczej postawą życiową, dzięki której możliwy jest pełny rozwój osobowości. Osoba asertywna to taka, która zna swoje potrzeby i prawa, dąży do ich realizacji i przestrzegania uwzględniając również prawa drugiej strony, taka postawa może zapewnić jednostce indywidualny rozwój. Twierdzenie, iż dziecko uczy się zachowań od rodzica brzmi dziś banalnie, lecz jest faktem. Dzieci uczą się również nastawienia do świata, rozumienia siebie, dostrzegania swoich potrzeb i obrony własnego zdania. Właściwe postawy i zachowania rodziców sprzyjają wiec pełnemu rozwojowi osobowości dziecka. Obrona własnych racji bywa dla młodego człowieka istotna dopiero wówczas, jeśli zobaczy, iż dla rodzica jest to również ważne. Treningi asertywności to ćwiczenia w: stosowaniu komunikatów typu „ja”, krytykowaniu innych oraz przyjmowaniu krytyki, przyjmowaniu pochlebstw, asertywnej odmowie i wyrażaniu gniewu. Jeżeli są Państwo zainteresowani tematem spotkania, serdecznie zapraszamy.
IWONA 
ROSZYCKA
MOTYLKI
BIEDRONKI
PSZCZÓŁKI
MRÓWKI
 

NASI PARTNERZY:

PARTNERZY MEDIALNI: