ZAJĘCIA TANECZNE
Nauczyciel prowadzący: mgr Irena Jankowiak
Czas zajęć: 20 - 30 minut – „Motylki”, „Biedronki”, „Pszczółki”, „Mrówki”
Częstotliwość: dwa razy w tygodniu
Charakterystyka zajęć:
Ruch stymuluje rozwój fizyczny i umysłowy pobudzając aktywność dziecka. Podstawowe elementy zabaw muzycznych oraz tańca takie jak rytm i ruch mogą pomóc wyrazić bez słów to, co dzieje się w głębi samego dziecka i odzyskać harmonię w różnych sferach życia. Taniec zawiera elementy usprawniające, rozwija równowagę i koordynację ruchów. Terapia tańcem jest również atrakcyjnym środkiem pracy z osobami nadpobudliwymi, nerwowymi, nieśmiałymi. Ruch w połączeniu z muzyką uczy koordynacji całego ciała, pomaga fizycznie wyrazić wewnętrzne uczucia i emocje, dzięki czemu zaspokajane są podstawowe potrzeby psychiczne i społeczne u dziecka. Ruch wywołuje odczucie radości i przynosi odprężenie. Walory zajęć: społeczny charakter tańca, motoryczna różnorodność i atrakcyjność form tanecznych, możliwość korzystnego oddziaływania na psychikę, ruch i bezpośredni kontakt z ludźmi.
Cele główne:
- eliminowanie wad postawy, takich jak: plecy okrągłe, plecy płaskie, boczne skrzywienie kręgosłupa,
- eliminowanie wad kończyn dolnych, takich jak: płaskostopie, koślawość i szpotawość kolan, stopy płasko-koślawe,
- kształtowanie nawyku prawidłowej postawy ciała,
- zapewnianie dzieciom wszechstronnego rozwoju ciała,
- nauka pracy zespołowej i odpowiedzialności w grupie,
- poprawa sylwetki i rozwój koordynacji ruchowej,wzmocnienie ciała i radość życia.
Korzyści wynikające z uczestnictwa w zajęciach:
- stymulowanie rozwoju i kształtowanie osobowości,
- kształtowanie wyczucia rytmu, koordynacji ruchowej, umiejętności rozróżniania poznanych tańców jak również umiejętności opisywania ich charakteru,
- kształtowanie poprawnej sylwetki oraz świadomości własnego ciała poprzez dobór odpowiednich ćwiczeń, etiud i form tanecznych,
- wykształcenie umiejętności współdziałania w grupie i dzielenia się przestrzenią z innymi ludźmi,
- rozwój zdolności artystycznych,
- wzrost poczucia pewności siebie i własnej wartości
- nauka odpowiedzialności i dyscypliny,
- uaktywnienie ruchowe,
- odkrycie talentu dziecka,
- pokonanie nieśmiałości,
- uwrażliwienie na muzykę,
- nauka gracji, finezji i dobrych manier.